Diesel pumpe layout
Posted: 13. Aug 2013, 14:06
Tog lige lidt billeder til de grundlæggende indstillinger på dine Golf 2 diesel pumpe.
En diesel pumpe kan se ud på mange forskellige måder. og har selv 5 forskellige diesel pumper sådan rent udseende mæssigt.
men justeringen er stort set ens.
Der er billeder af 3 pumper så du kan se hvordan nogle af dem ser ud. bemærk på 1v og JP er der ikke LDA standart
Farve koder på billeder
Grøn: er max omdrejnings skruen. den justerer hvor mange RPM din pumpe tillader. ud betyder flere og ind færre. kan med fordel skrues lidt ned til syn
Blå: er tomgangs skrue. skruer du den ind får du højere. og skruer du den ud får du lavere. skal som regel også justeres ved evt. mængde justering.
Gul: er mængde skruen. det nok den de fleste skruer lidt på, både for at få mere træk kraft men også den velkendte sorte røg sky \"hvis du skruer for meget\". Hvis du skal til at justere den vil jeg råde dig til at skrue meget lidt ad gangen da den ændrer meget. og være parat til at justere evt. tomgang
orange: er kontra møtrik på mængde skruen. det er en 13mm.
Rød: er lda/røggas begrænseren. dens funktion er at justere mængden af brændstof ved ladetryk. Inden i lad\'en finder du en kegle der ved ladetryk bliver presset mere og mere ned, hvilket tillader en lille \"pind\" at bevæge sig mere og mere ind. hvilket giver mere diesel. keglen kan som regel drejes til en mere skarp vinkel.
På de sidste 3 billeder kan de se keglen og indersiden af lda'en. Jeg har markeret en hvid ring på keglen hvor der normalt sidder en hvid plastik skive. hvis den fjernes tillader du keglen at komme endnu længere ned hvilket også resulterer i mere diesel ved ladetryk. der kan du også se vinklen.
På sidste billede ser du en form for tandhjul inden i lda'en hvor fjederen hviler. Når du skruer på den er det en god ide at huske præcist hvor meget du justerer.
Du kan evt. også prøve at skifte fjederen til blødere hårdere osv.
En diesel pumpe kan se ud på mange forskellige måder. og har selv 5 forskellige diesel pumper sådan rent udseende mæssigt.
men justeringen er stort set ens.
Der er billeder af 3 pumper så du kan se hvordan nogle af dem ser ud. bemærk på 1v og JP er der ikke LDA standart
Farve koder på billeder
Grøn: er max omdrejnings skruen. den justerer hvor mange RPM din pumpe tillader. ud betyder flere og ind færre. kan med fordel skrues lidt ned til syn
Blå: er tomgangs skrue. skruer du den ind får du højere. og skruer du den ud får du lavere. skal som regel også justeres ved evt. mængde justering.
Gul: er mængde skruen. det nok den de fleste skruer lidt på, både for at få mere træk kraft men også den velkendte sorte røg sky \"hvis du skruer for meget\". Hvis du skal til at justere den vil jeg råde dig til at skrue meget lidt ad gangen da den ændrer meget. og være parat til at justere evt. tomgang
orange: er kontra møtrik på mængde skruen. det er en 13mm.
Rød: er lda/røggas begrænseren. dens funktion er at justere mængden af brændstof ved ladetryk. Inden i lad\'en finder du en kegle der ved ladetryk bliver presset mere og mere ned, hvilket tillader en lille \"pind\" at bevæge sig mere og mere ind. hvilket giver mere diesel. keglen kan som regel drejes til en mere skarp vinkel.
På de sidste 3 billeder kan de se keglen og indersiden af lda'en. Jeg har markeret en hvid ring på keglen hvor der normalt sidder en hvid plastik skive. hvis den fjernes tillader du keglen at komme endnu længere ned hvilket også resulterer i mere diesel ved ladetryk. der kan du også se vinklen.
På sidste billede ser du en form for tandhjul inden i lda'en hvor fjederen hviler. Når du skruer på den er det en god ide at huske præcist hvor meget du justerer.
Du kan evt. også prøve at skifte fjederen til blødere hårdere osv.