Clean-liste eller lukket bagklap

Slettet bruger
Clean-liste eller lukket bagklap

Post by Slettet bruger » 18. Jan 2006, 17:28

opskrift på clean-liste. ( lukketbagklap er samme opskrift, bare med større pladestykke )

ting du skal bruge:
1 stk bagklap
1 stykke plade ( har selv brugt 0,9 mm )
1 stk tålmodighed
svejser
vinkelsliber med slibeskive
tin-spartel og alm spartel
sandpapir korn 80 og 240 evt på en maskine, det er meget trættende at slibe med håndkraft
nummerpladelys ( jeg brugte dioder )

1.afmonter bagklap for div dele.

2.mål på nummerpladehullet (vandret) øverst oppe ca 61 cm.
mål hvorlangt du vil have den til at gå ned mod nrplade (lodret) ca 4,5 cm.
det lodrette tal har jeg ganget med 2, altså 4,5x2=9cm
så målet på det stykke plade jeg klippede til var 61x9 cm.

3.klip plade ud således at den ligger så langt ude mod kanten så muligt, altså så du ikke skal spartle så meget.

4.buk pladen, brug evt en kantbukker, mit stykke plade bukkede jeg ved hjælp af en stor hammer og et skruestik. besværligt men kan lade sig gøre. min plade bukkede jeg i en vinkel der vel hedder \\\"15.05 se billede\\\" for at få plads til nummerpladelys.
klip pladen til så den passer, kan godt tage lidt tid.


5. tag vinkelsliberen og gør bagklappen \\\"ren\\\" så der kan svejses på den

6. punktsvejs listen på hele vejen over og oppe under hvor nummerpladelyset sad.

7. brug vinkelsliberen på svejsningerne hvis de stikker for langt op.

8. smask en gang tinspartel på i kanten hvor svejsningerne er, så holder det bedre.

9. det store spartle arb begynder, find tålmodigheden frem. Klask rigeligt på. og slib/spartel til det så indtil det ønskede resultat opnåes. slib først med korn 80 og slut med korn 240. derved minsker du sliberidser.

10. grundmal, og mal den ønskede farve.

jeg svejsede ikke huller fra det gamle nummerpladelys og de andre huller til, pga det er nemmere for mig at skifte nummerpladelys hvis det springer, så den skal have en gang undervognssnot derind, så den ikke ruster indefra.

det kan sikkert gøres på en anden måde, mål af plade og metoder er mine egne.

håber der er nogle som kan bruge ovenstående.

ved spørgsmål skriv på christiangoul@hotmail.com


Post Reply