Er de også. Har haft 2 elementer der har flækket og det er ikke særlig sjovt. Det er gerne det første som ryger, hvis din blæser ikke starter og bilen står i tomgang.
Som en sidenotits mht varmelegemer, fandt jeg ud af, at dem de har hos krogslund f.eks er lavet med alurør i elementet, hvorimod i de originale er det en plastikkappe der sender vandet en tur tilbage gennem varmelegemet igen. Begge de elementer jeg har flækket har været i den ende, så i begge mine vogne røg der nogle af de andre i og jeg har ikke haft problemer med det siden. Om det er bedre ved jeg ikke men min umiddelbare tanke er at alurør nok holder bedre end plastik.
ingen varme i kabinen
Re: ingen varme i kabinen
Hej Scob.
Det er lidt et spørgsmål om, hvordan man formulerer det - og hvad der sker. Man kan nemlig ikke uden videre reducere trykket i en bestemt del af kredsløbet - hverken med eller uden ventiler. Dette jfr. naturlovene om væskers tryk. Man kan derimod reducere den mængde væske, som passerer en del af kredsløbet, og det er netop det, disse ventiler skal gøre, hvis der pludselig opstår en lækage i radiatoren. [|)]
Mon ikke vi mener det samme...? [:D]
Og selvfølgelig kan et varmelegeme da blive utæt. Så vand og damp nødvendigvis komme ind i kabinen, men sandsynligheden for, at det sker, siges altså at være forsvindende lille.[:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 5. Dec 2008 18:42:10
Det er lidt et spørgsmål om, hvordan man formulerer det - og hvad der sker. Man kan nemlig ikke uden videre reducere trykket i en bestemt del af kredsløbet - hverken med eller uden ventiler. Dette jfr. naturlovene om væskers tryk. Man kan derimod reducere den mængde væske, som passerer en del af kredsløbet, og det er netop det, disse ventiler skal gøre, hvis der pludselig opstår en lækage i radiatoren. [|)]
Mon ikke vi mener det samme...? [:D]
Og selvfølgelig kan et varmelegeme da blive utæt. Så vand og damp nødvendigvis komme ind i kabinen, men sandsynligheden for, at det sker, siges altså at være forsvindende lille.[:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Rettet af - Sparks - den 5. Dec 2008 18:42:10
Re: ingen varme i kabinen
Hej Sparks
Jo vi mener næsten det samme.
Men på indgangsstudsen af aluminium( sidder der jo en termostat) som reducerer vandmængden til varmelegmet, når temperaturen stiger i vandet.Yderligere er der jo også lavet et bypass mellem fremløb og retur.Og som du selv siger mht naturlove osv. så løber vandet også nemmeste vej. jeg tror derimod ikke at disse ventiler er monteret, for at forhindre et evt. vandudslip ved def. varmelegme.
M.v.h.
Scob
Jo vi mener næsten det samme.
Men på indgangsstudsen af aluminium( sidder der jo en termostat) som reducerer vandmængden til varmelegmet, når temperaturen stiger i vandet.Yderligere er der jo også lavet et bypass mellem fremløb og retur.Og som du selv siger mht naturlove osv. så løber vandet også nemmeste vej. jeg tror derimod ikke at disse ventiler er monteret, for at forhindre et evt. vandudslip ved def. varmelegme.
M.v.h.
Scob