har haft en utæt toppakning på golfen
hvad er årsagen til de kan blive utætte alm. slid eller er det tegn på yderlige problemer? .På min model strøg vandet ud gennem udstødningen. Er der nogle der kan komme med en god begrundelse vil det blive modtaget med kyshånd[:)]
toppakning
Re: toppakning
Det kan være alm. slid, men den kan også være blevet for varm, så går de også gerne.
Det kan også være et topstykke der er spændt forkert, men det er nok ikke sandsynligt hvis den har kørt længe
Det kan også være et topstykke der er spændt forkert, men det er nok ikke sandsynligt hvis den har kørt længe
Re: toppakning
Hej.
Hvis man tænker lidt over, hvad sådan en toppakning skal holde til, bliver man faktisk lidt imponeret over, at de holder så længe. Alene motorens kompression (21:1) er en belastning - men trykket bliver altså en hel del højere, når der også kommer en forbrænding af olien med i billedet. Desuden meget høj varme fra samme forbrænding, uens varmepåvirkning (forbrændingsrum, kølevands- og oliekanaler) og på toppen af det hele de små ændringer i tilspændingen, som kommer af, at strækboltene bliver en smule længere under varmepåvirkningen. Jeg ville s'gu nødig være toppakning... . [:D]
Sådan en toppakning har som alt andet sin levetid. Hvis der er bare et lille, bitte svagt punkt i den, skal alle de påvirkninger nok finde det og udnytte det. Det kan tage mange år, men det kommer. Det kan også tage et par timer eller endnu mindre, hvis man kører motoren alt for varm eller hvis man har sjusket med monteringen. Eller, hvis man har ladet sig friste til at købe noget "billigt" skrammel hos T-jeg-siger-ikke-mere... . [V]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Hvis man tænker lidt over, hvad sådan en toppakning skal holde til, bliver man faktisk lidt imponeret over, at de holder så længe. Alene motorens kompression (21:1) er en belastning - men trykket bliver altså en hel del højere, når der også kommer en forbrænding af olien med i billedet. Desuden meget høj varme fra samme forbrænding, uens varmepåvirkning (forbrændingsrum, kølevands- og oliekanaler) og på toppen af det hele de små ændringer i tilspændingen, som kommer af, at strækboltene bliver en smule længere under varmepåvirkningen. Jeg ville s'gu nødig være toppakning... . [:D]
Sådan en toppakning har som alt andet sin levetid. Hvis der er bare et lille, bitte svagt punkt i den, skal alle de påvirkninger nok finde det og udnytte det. Det kan tage mange år, men det kommer. Det kan også tage et par timer eller endnu mindre, hvis man kører motoren alt for varm eller hvis man har sjusket med monteringen. Eller, hvis man har ladet sig friste til at købe noget "billigt" skrammel hos T-jeg-siger-ikke-mere... . [V]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Re: toppakning
ja man skal ikke bare bruge et stykke tilfældigt mælkekarton, selvom det tit virker på en gammel mazi puch
Re: toppakning
hej alle tak for jeres fine svar går ud fra den bare er blevet træt af min kørsel det er jo ikke den nyeste model ,men problemet er vel ikke større end det kan løses[:)]og en gang med en utæt toppakning skal vel være den første[^]
Rettet af - gryden - den 5. Apr 2011 18:55:18
Rettet af - gryden - den 5. Apr 2011 18:55:18
Re: toppakning
Mange toppakninger dør af galvanisk tæring , eller tæring, kølervæske indeholder inhipitore , kemiske additiver der nedsætter tæring, se på din pakning når du tager den ud, ofte er stålkanten på pakningen rundt om cylinderen være nedbrudt.
Venlig hilsen John
Venlig hilsen John
Re: toppakning
Hej igen.
Ja, galvanisk tæring glemte jeg lige i opremsningen af vanskelige levevilkår. Der er desuden en smule "almindelig" tæring som følge af syrerester fra forbrændingen og motorolien, så alt i alt fører toppakningen et hårdt liv... . [:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Ja, galvanisk tæring glemte jeg lige i opremsningen af vanskelige levevilkår. Der er desuden en smule "almindelig" tæring som følge af syrerester fra forbrændingen og motorolien, så alt i alt fører toppakningen et hårdt liv... . [:)]
M.v.h.
Sparks [;)]
[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund
Re: toppakning
Ja og det har været oppe med spec. kølervæske til raketter med alu.top ??? + vi skal ikke bare køre med kølervæsken i 15 år uden at skifte, den bliver også slidt.
[:)]
Venligst John
[:)]
Venligst John