Utæt forrude, efter at have skiftet den

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Post Reply
mikler
Frigear
Frigear
Utæt forrude, efter at have skiftet den

Post by mikler » 26. Nov 2010, 21:25

Hej herinde. Efter at have haft en utæt forrude, valgte jeg selv at skifte den, så tog forrude ud, købte en ny rudeliste hos høyer autodele, sleb ruderammen hvor der var overfladisk rust og malede det. Derefter satte jeg så ruden i igen.

Der kommer dog stadig vand ind, som drypper i begge hjørner af forrude forneden. Tror måske det kommer ind inde på midten i bunden af forrude, hvor rudelisten er samlet og så derfra ud til en af siderne alt efter hvordan bilen hælder.

Håber der er nogle der kan hjælpe mig med dette problem??

Et tillægsspørgsmål: Kan man for at tætne ruden bruge et eller andet rudelim eller SIKA og evt. hvordan skal dette gøres??

Mvh. Golf ejeren bag de duggede ruder ;)

Sparks
5. Gear
5. Gear

Re: Utæt forrude, efter at have skiftet den

Post by Sparks » 26. Nov 2010, 22:04

Hej.

Af alle steder var Høyer og T Hansen (samme firma) bestemt det sidste sted, jeg ville købe reservedele. De er billige i anskaffelse, javel - til gengæld virker de langt fra altid, som de skal, og de holder sjældent eller aldrig ret længe... . Efter min mening kunne du lige så godt ha' brugt t gammelt cykeldæk eller en ditto slange som rudeliste. [V]

Nu har du brugt en rudeliste af tvivlsom kvalitet, så med mindre du ønsker at gøre et hele om, kan du jo forsøge med en klar silicone eller måske med rudelim. Sørg for, at der er helt tørt mellem gummiliste og rude, stik et passende stykke træ eller plast ind mellem gummi og glas og træk det samtidig med, at du påfører tætningsmaterialet med et spidst mundstykke på tuben eller patronen. Endelig ikke for meget. Så burde du kunne få det tæt. Overskydende materiale fjernes så hurtigt som muligt, ellers skal det formodentlig skæres/skrabes af. [|)]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 26. Nov 2010 21:08:14

dieselpower
5. Gear
5. Gear

Post by dieselpower » 26. Nov 2010, 22:06

Hej mikler.

Problemet ligger i at når vandet løber af taget og rammer gummilisten. Så løber der altid lidt ind under listen, når vandet så løber ned langs A-stolpen, så "flipper" det rundt om pladesamlingen også ender det inde i bilen ved bunden af ruden som du selv skriver.

løsningen er at give gummilisten en omgang aftagelig rudelim.
Altså li gi den en fuge hen under den yderste "gummiflap" og ikk nede langs pladesamlingen.
For stopper du drænhullerne til, gir det kondens og rust under gummilisten.
når du kun limer den yderste "flap" kan listen stadigvæk ånde inde under via drænhullerne.

mvh Allan.

Rasmus F
5. Gear
5. Gear

Post by Rasmus F » 26. Nov 2010, 22:10

Jeg sprayer altid mine gummilister godt ind i silicone spray inden jeg sætter ruden i igen, og jeg har ikke nogle problemer med utæthedder

Post Reply