Fik kaffen galt i halsen, og har læst den flere gange[xx(]Står der 149.900kr for en Golf 1 fra 79[:|][:D]Om det så var en cabrio er det da helt??
Mvh Jan
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=131069
[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:
Rettet af - janlarsen - den 1. Sep 2013 14:17:58
Læser jeg ritigt???
-
- 5. Gear
- Posts:613
- Joined:29. Apr 2010, 21:30
Re: Læser jeg ritigt???
Jaa og den er ikke til forhandling[:o)]
ja ja, på et eller andet tidspunkt bliver den da det værd...
[:P] med lidt hurtig søgning fandt jeg et par stykker mere derinde:
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=125160
prisen kan forhandles....
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=130276
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=79811
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=125617
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=116971
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=62173
ja ja, på et eller andet tidspunkt bliver den da det værd...
[:P] med lidt hurtig søgning fandt jeg et par stykker mere derinde:
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=125160
prisen kan forhandles....
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=130276
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=79811
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=125617
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=116971
http://www.veteranposten.dk/visAnn.asp?Id=62173
Re: Læser jeg ritigt???
JO JO men når du snakker busser T1 og T2 og type1 (bobler)fra før 66er de jo bare skruet op i det neveu efter bla amerikanere begyndte at byde dem op, de giver op til 500000 for en fin sambabus og et par hundrede for en "brille" bobbel sindsygt men de får prisen
MEN en kedelig golf1[:o)]AAJJ havde det været en gti eller cabrio i meget fin stand ville det halve stadig være højt[:(!]
Se her hvad du ka få til 1/4 en flot flot cabrio til 34t(link)
Mvh Jan
http://vwnettet.dk/topic/194642
[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:
Rettet af - janlarsen - den 1. Sep 2013 19:24:27
MEN en kedelig golf1[:o)]AAJJ havde det været en gti eller cabrio i meget fin stand ville det halve stadig være højt[:(!]
Se her hvad du ka få til 1/4 en flot flot cabrio til 34t(link)
Mvh Jan
http://vwnettet.dk/topic/194642
[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:
Rettet af - janlarsen - den 1. Sep 2013 19:24:27
-
- Site Admin
- Posts:6310
- Joined:15. Jan 2005, 11:34
- Location:Frederiks (Viborg Danmark)
Re: Læser jeg ritigt???
det var noget af en pris må man sige men det koster desværre og bygge en bil op igen så den står helt orginalt som da den forlod fabrikken men 149.000 jeg tror han har den stående længe
en anden ting den limitid ville jeg godt give min højre arm for at eje hvor jeg så der efter ville flå alt det G60 lort af og så se om det er muligt og finde alle de orginale stumper der mangler til den de koster kassen og det gør stumperne osse når man endelig finder nogle til salg så prisen er ikke slem syntes jeg ikke men den kan sikkert godt forhandles når den ikke står orginalt selv en rallye golf er mange penge værd efter hånden og ja er det ikek til og sælge her hjemme så skal det bare eksporteres tyskerne og hollænderne og dernede omkring tror jeg gerne de giver prisen for det
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
en anden ting den limitid ville jeg godt give min højre arm for at eje hvor jeg så der efter ville flå alt det G60 lort af og så se om det er muligt og finde alle de orginale stumper der mangler til den de koster kassen og det gør stumperne osse når man endelig finder nogle til salg så prisen er ikke slem syntes jeg ikke men den kan sikkert godt forhandles når den ikke står orginalt selv en rallye golf er mange penge værd efter hånden og ja er det ikek til og sælge her hjemme så skal det bare eksporteres tyskerne og hollænderne og dernede omkring tror jeg gerne de giver prisen for det
[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil
Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil
Old Volkswagens don't die they just get lower
-
- 5. Gear
- Posts:613
- Joined:29. Apr 2010, 21:30
Re: Læser jeg ritigt???
Hej Jan.
Det med busserne og boblerne vidste jeg godt, men dog ikke at de var nået op på det vilde prisleje...
helt enig og så skal den stå helt original og helst med fuld historik (samle objekt)
Når den omtalte bil, så også er renoveret med pladedele hele vejen rundt og ellers total renoveret...
Tjaa, det er svært at sige, hvor godt plade arbejdet er lavet og behandlet efterfølgende..
Jeg vil i hvert fald have mit nye "legetøj" med:
http://www.onsitecatalog.com/catalogs/305/4581/#/126
For lige at spørge til noget helt andet:
brændstof blandingen på en diesel motor SB
Jeg har monteret en ny SB motor i min golf fra en passat donerbil, som kun havde 250.000 km på tælleren. Den kører som en drøm, står 100% orig.
Ved driftvarm temp i passat´en kunne jeg "holde" hånden på motoren, men ikke på turbo´en.
Efter at den er kommet i golf´en er det faktisk li modsat:
av på motor og
aah på turbo´en.
Alt er gennem gået og kontrolleret mange mange gange..
Jeg er så kommet til at tænke på brændstof blandings forholdet.
Jeg kører jo en med Mercedes sprinter intercooler fra 2,9L cdi. Den er ca 3 x større end den originale golf 2 intercooler.
Hvilket tvangsfodrer motoren med 8-11 grader koldere ladeluft end vw oprindelig har tiltænkt..
"Et meget vigtigt aspekt af dette arbejde, er ikke at forledes til at tro, at et lavt brændstofforbrug betyder lave emissioner. En mager blanding, kan føre til lavere forbrug, men så stiger temperaturen i forbrændingskammeret hvorefter det giver udledning af giftige nitrogenoxider. Ved første øjekast bruger bilen mindre brændstof, men dybere analyse afsløres der højere termiske belastninger, som fører til levetidsproblemer.
Udtrykket "ECO-tuning" er ofte brugt, men dette har alvorlige negative bivirkninger som beskrevet ovenfor"
Men kan al den ekstra kolde luft flytte blandnings forholdet så meget???
Altså li pt klager jeg ikke, da golf´en ligger med et snit på 21,3 km/l ved 2x45 km om dagen.
Ved ture på 300 km er vi oppe på 22,7 km/l.
Men højere forbrændings varme er også [xx(]
ved mit topstykke. Er jo ikke interesseret i at den dør om 50000 km.
Golf´en runder 500000 km om få tusinde km og med den nye motor, bør den også runde 700000 km uden problemer i løbet af 4-5 år..
Hvis jeg får styr på forbrændnings temp.
ideer modtages meget gerne[:)]
Rettet af - dieselpower - den 1. Sep 2013 21:40:46
Det med busserne og boblerne vidste jeg godt, men dog ikke at de var nået op på det vilde prisleje...
helt enig og så skal den stå helt original og helst med fuld historik (samle objekt)
Når den omtalte bil, så også er renoveret med pladedele hele vejen rundt og ellers total renoveret...
Tjaa, det er svært at sige, hvor godt plade arbejdet er lavet og behandlet efterfølgende..
Jeg vil i hvert fald have mit nye "legetøj" med:
http://www.onsitecatalog.com/catalogs/305/4581/#/126
For lige at spørge til noget helt andet:
brændstof blandingen på en diesel motor SB
Jeg har monteret en ny SB motor i min golf fra en passat donerbil, som kun havde 250.000 km på tælleren. Den kører som en drøm, står 100% orig.
Ved driftvarm temp i passat´en kunne jeg "holde" hånden på motoren, men ikke på turbo´en.
Efter at den er kommet i golf´en er det faktisk li modsat:
av på motor og
aah på turbo´en.
Alt er gennem gået og kontrolleret mange mange gange..
Jeg er så kommet til at tænke på brændstof blandings forholdet.
Jeg kører jo en med Mercedes sprinter intercooler fra 2,9L cdi. Den er ca 3 x større end den originale golf 2 intercooler.
Hvilket tvangsfodrer motoren med 8-11 grader koldere ladeluft end vw oprindelig har tiltænkt..
"Et meget vigtigt aspekt af dette arbejde, er ikke at forledes til at tro, at et lavt brændstofforbrug betyder lave emissioner. En mager blanding, kan føre til lavere forbrug, men så stiger temperaturen i forbrændingskammeret hvorefter det giver udledning af giftige nitrogenoxider. Ved første øjekast bruger bilen mindre brændstof, men dybere analyse afsløres der højere termiske belastninger, som fører til levetidsproblemer.
Udtrykket "ECO-tuning" er ofte brugt, men dette har alvorlige negative bivirkninger som beskrevet ovenfor"
Men kan al den ekstra kolde luft flytte blandnings forholdet så meget???
Altså li pt klager jeg ikke, da golf´en ligger med et snit på 21,3 km/l ved 2x45 km om dagen.
Ved ture på 300 km er vi oppe på 22,7 km/l.
Men højere forbrændings varme er også [xx(]
ved mit topstykke. Er jo ikke interesseret i at den dør om 50000 km.
Golf´en runder 500000 km om få tusinde km og med den nye motor, bør den også runde 700000 km uden problemer i løbet af 4-5 år..
Hvis jeg får styr på forbrændnings temp.
ideer modtages meget gerne[:)]
Rettet af - dieselpower - den 1. Sep 2013 21:40:46