at skifte motor fra 1.6 td til 1.9td burde ikke være det store problem. har ikke selv prøvet det endnu.
du kan jo prøve at se hvordan motorophæg sidde.
har en idé ( det er ikke fakta, da jeg aldrig har haft en 1.9 blok og samligne med endnu ) den idé går ud på at jeg tror man kan tag ophægne fra 1.6td og sætter på den anden motor.
men som sagt har ikke haft en at kigge på. kun billede af andres 1.9td motor.
men altså det er da set før, også synet osv uden problemer.. så go for it
men altså du kan jo også gøre mere ved din 1.6td motor end kun at hæve den til 1.4bars tryk
en 1.9td ( aaz eller hvilken motorkode har den du har købt ) er jo heller ikke ligefrem en raket motor. der skal jo også hæves diesel og ladetryk for der sker det helt store.
Lidt mere ud af min golf 2 td.
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Ja det ved jeg hehe.
Men der er et eller andet der siger mig at med en 1,9 kan man få lidt mere ud af det.
Selve motoren er ikke noget problem at få i, men nu er der jo nogen af dem der køre med elektronisk gas, det kan jo nok give lidt bøvl.
Men der er et eller andet der siger mig at med en 1,9 kan man få lidt mere ud af det.
Selve motoren er ikke noget problem at få i, men nu er der jo nogen af dem der køre med elektronisk gas, det kan jo nok give lidt bøvl.
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Sådan en 1.9'er yder kun 75hk og der er endda intercooler på, skulle man skifte motor, så køb en SB, det virker bare.
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
jaa du kan nok lave en del flere nm og hk på en 1.9
men måske skulle du prøve at ramme 2bar+ på en 1.6´er, så flytte den sig også
men kan ikke helt forstå at du er så utilfreds med 1.4bar til hverdags kørsel ?
jeg har da taget en 520i med 1½ bil længte med en gammel slidt std gtd SB motor der kun var skruet en halv omgang i pumpen ( 0.7bar ladetryk )
( 2 gange i streg tog jeg ham )
hvor maget har du givet den i pumpen ?
du kunne evt. prøve at tag turboen fra din 1.9td ( det er vel en k24 eller t3 turbo ) og sæt den over på din 1.6 og så skru den helt op i ladetryk.
en 1.6td er hurtiger til at tag omdrejninger end en 1.9td ( da den jo er længer i slaglængten )
men altså en golf 2 gtd bliver jo aldrig en golf 2 vr6t med 4 motion og 750hk
det er jo en gammel sur diesel hakker.
men måske skulle du prøve at ramme 2bar+ på en 1.6´er, så flytte den sig også
men kan ikke helt forstå at du er så utilfreds med 1.4bar til hverdags kørsel ?
jeg har da taget en 520i med 1½ bil længte med en gammel slidt std gtd SB motor der kun var skruet en halv omgang i pumpen ( 0.7bar ladetryk )
( 2 gange i streg tog jeg ham )
hvor maget har du givet den i pumpen ?
du kunne evt. prøve at tag turboen fra din 1.9td ( det er vel en k24 eller t3 turbo ) og sæt den over på din 1.6 og så skru den helt op i ladetryk.
en 1.6td er hurtiger til at tag omdrejninger end en 1.9td ( da den jo er længer i slaglængten )
men altså en golf 2 gtd bliver jo aldrig en golf 2 vr6t med 4 motion og 750hk
det er jo en gammel sur diesel hakker.
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Så har jeg fået min gtd hjem.
Og selvfølgelig er den med elektronisk gas.
Har så hørt at man skal kunne tage pedal modulet fra en passat, da det passer i en golf 2, og så få det til at virke på den måde.
Men hvis der skulle være en der ved noget mere om det, må i gerne sige til, hvad der skal til at få det til at spille med den 1,9 gtd i en golf 2.
Ang min 1,6 er det bare mig der er utilfreds haha, den køre jo fint, slet ikke noget der, bruger hverkan vand eller olie, så det er en god motor.
Synes bare ikke der er fut nok i den haha
Og selvfølgelig er den med elektronisk gas.
Har så hørt at man skal kunne tage pedal modulet fra en passat, da det passer i en golf 2, og så få det til at virke på den måde.
Men hvis der skulle være en der ved noget mere om det, må i gerne sige til, hvad der skal til at få det til at spille med den 1,9 gtd i en golf 2.
Ang min 1,6 er det bare mig der er utilfreds haha, den køre jo fint, slet ikke noget der, bruger hverkan vand eller olie, så det er en god motor.
Synes bare ikke der er fut nok i den haha
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Det der skal til, er en 1,9 tdi.
Så finder du et lille daughbjerg turbo.
Fårflowoptimeret toppen, slebet ventiler op til storste overstorrelse, skarp knast.
Storre pumpe(det er IKKE det samme, som at skrue den)
og sorger for at alle slanger osv. ikke har nogle trælse kanter.
det går godt så
IC osv. gr du ingenting ved, det giver kun turbo lag
Så finder du et lille daughbjerg turbo.
Fårflowoptimeret toppen, slebet ventiler op til storste overstorrelse, skarp knast.
Storre pumpe(det er IKKE det samme, som at skrue den)
og sorger for at alle slanger osv. ikke har nogle trælse kanter.
det går godt så
IC osv. gr du ingenting ved, det giver kun turbo lag
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
daughbjerg turbo ?
er det så holset du hentyder til eller ?
( i så fald, er det hx27w eller hx221w du mener man skal vælge )
har hx27w på 1.6 sb motor.
hvilken tdi mener du at han skal have ? for har hørt noget om at det ikke er alle som er lige gode at bruge til at tune på.
så komme det næste også at hvis bilen er født som en 80hk SB gtd så kan han jo ikke smide en 110hk tdi uden at få problemer til syn.
så skal han tag en 90hk tdi ? ( selvf også den man mest bruger til det )
er det noget du selv har erfaring med da jeg godt kunne tænke mig at høre lidt mere om tdi tuning. hvor kan man anskaffe støre pumper der kan køre sammen med tdi styreboxen eller skal man have en ny styrebox også ?
altså vil selv syntes at det ville være nemmer at tune på en 1.9td eller 1.6td fordi man undgår alt det med eletronisk styret indsprøjtning. ( selvf er det ikke svære at tune på, hvis man ved hvad man har med at gøre )
men det normale mekanisk pumpe system er lidt nemmer at gennemskue og der kan man jo selv skrue ligså tosset man har lyst til i dieseltrykket.
du kan vel ikke manuelt skrue op for diesel trykket når det er elektronisk ? ( eller hvordan hænger det lige sammen ) der skal man vel ændre i styreboksen og den vej igennem skru op for trykket.?
( ang. el gas. der er det vel som nævnt at tag padal fra en bil med elgas og så byg den over. eller tag pumpen fra en med mekanisk gas kabel og smide den over på )
man kunne også bare kidnappe en ny´er bil med en 170hk tdi motor og chip den til små 200hk og et nm på ? 400 ca eller sådan noget
og så smide motoren over i en gammel 2´er.
ang. intercooler. der vil jeg da godt nok mene at man vinder noget ved at bygge front ic på. og hvis tryk rør har det rigtig dimenson og er lavet ordligt så burde det da ikke give et voldsom turbo lag. kontra de gode ting som en kolder ladeluft medføre..
for den std ic. der sidder i sådan en golf 2 er da ikke mange potter pis værd. den sidde jo helt tåbligt placert og skyder endestykkerne af ved højer ladetryk.
og iforhold til at køre helt uden ic, så vinder du jo mange km/l og lidt heste+nm ved at monter en front ic.
har set klip af 1.6´er der komme ned under 7 sek 0-100 ( så kan man altså heller ikke forvente sig meget mere af en gammel sur diesel motor )
har skam også set et klip af en rød vento med en 1.9 td ( aaz ) som kørte fra en porsche boxter " self. ikke på toppen med i acc" ( filmer en på youtube et sted, har ledt i 10 minuter nu og gider ikke lede mere )
og der til skal det siges at den langsommeste boxter der er lavet er 6.9sek 0-100 ( og denne vento trække fra boxter´en )
og de filmer motorrummet på vento´en bagefter og der kan tydligt se at det også er en aaz motor ( eller i hvertfald en 1.9td topstyk der sidder på motoren + og en mekanisk diesel pumpe ) så det er ikke fordi der er smidt en vild tdi motor i vento´en.
så altså det er muligt at få en normal mekanisk diesel pumpe motor med turbo til at rykke rimligt fra land af
så vil da personligt syntes du skulle prøve med den motor du har i eller med den td 1.9 du har købt. før du pumper en masser penge i at bygge tdi motor.
( der er jo også en betydlig pris forskel på dele når man går op i tdi dele )
Rettet af - enrique - den 13. Aug 2011 19:46:07
er det så holset du hentyder til eller ?
( i så fald, er det hx27w eller hx221w du mener man skal vælge )
har hx27w på 1.6 sb motor.
hvilken tdi mener du at han skal have ? for har hørt noget om at det ikke er alle som er lige gode at bruge til at tune på.
så komme det næste også at hvis bilen er født som en 80hk SB gtd så kan han jo ikke smide en 110hk tdi uden at få problemer til syn.
så skal han tag en 90hk tdi ? ( selvf også den man mest bruger til det )
er det noget du selv har erfaring med da jeg godt kunne tænke mig at høre lidt mere om tdi tuning. hvor kan man anskaffe støre pumper der kan køre sammen med tdi styreboxen eller skal man have en ny styrebox også ?
altså vil selv syntes at det ville være nemmer at tune på en 1.9td eller 1.6td fordi man undgår alt det med eletronisk styret indsprøjtning. ( selvf er det ikke svære at tune på, hvis man ved hvad man har med at gøre )
men det normale mekanisk pumpe system er lidt nemmer at gennemskue og der kan man jo selv skrue ligså tosset man har lyst til i dieseltrykket.
du kan vel ikke manuelt skrue op for diesel trykket når det er elektronisk ? ( eller hvordan hænger det lige sammen ) der skal man vel ændre i styreboksen og den vej igennem skru op for trykket.?
( ang. el gas. der er det vel som nævnt at tag padal fra en bil med elgas og så byg den over. eller tag pumpen fra en med mekanisk gas kabel og smide den over på )
man kunne også bare kidnappe en ny´er bil med en 170hk tdi motor og chip den til små 200hk og et nm på ? 400 ca eller sådan noget
og så smide motoren over i en gammel 2´er.
ang. intercooler. der vil jeg da godt nok mene at man vinder noget ved at bygge front ic på. og hvis tryk rør har det rigtig dimenson og er lavet ordligt så burde det da ikke give et voldsom turbo lag. kontra de gode ting som en kolder ladeluft medføre..
for den std ic. der sidder i sådan en golf 2 er da ikke mange potter pis værd. den sidde jo helt tåbligt placert og skyder endestykkerne af ved højer ladetryk.
og iforhold til at køre helt uden ic, så vinder du jo mange km/l og lidt heste+nm ved at monter en front ic.
har set klip af 1.6´er der komme ned under 7 sek 0-100 ( så kan man altså heller ikke forvente sig meget mere af en gammel sur diesel motor )
har skam også set et klip af en rød vento med en 1.9 td ( aaz ) som kørte fra en porsche boxter " self. ikke på toppen med i acc" ( filmer en på youtube et sted, har ledt i 10 minuter nu og gider ikke lede mere )
og der til skal det siges at den langsommeste boxter der er lavet er 6.9sek 0-100 ( og denne vento trække fra boxter´en )
og de filmer motorrummet på vento´en bagefter og der kan tydligt se at det også er en aaz motor ( eller i hvertfald en 1.9td topstyk der sidder på motoren + og en mekanisk diesel pumpe ) så det er ikke fordi der er smidt en vild tdi motor i vento´en.
så altså det er muligt at få en normal mekanisk diesel pumpe motor med turbo til at rykke rimligt fra land af
så vil da personligt syntes du skulle prøve med den motor du har i eller med den td 1.9 du har købt. før du pumper en masser penge i at bygge tdi motor.
( der er jo også en betydlig pris forskel på dele når man går op i tdi dele )
Rettet af - enrique - den 13. Aug 2011 19:46:07
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Jeg har en hx27w liggende, det lyder jo som om den skal bruges så
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
ja hvis den virker så det da bare at få lavet en "adapter" så den passer på uds.manifoldet
( hvis du kigger på det ene af mine billeder ) så kan du se at der er lavet nogle "spacer" skriver og så dobbelt pakning ind mod topstykket ( fordi turbo´en skulle en lille smule længer ud for der var plads.
olie rør passede næsten lige over , skulle lige passes en lille smule til.
og så skal olie returløb fra turbo´en også lige modifiseres / laves nyt.
men det er jo en noget støre turbo end k14, så du skal forvente en del sener ladetryk men betydligt højer tryk.
( lige et spørgsmål, hvordan kan man tilfældigvis have en holset turbo liggende uden at have smidt den på forlængst ? )
( hvis du kigger på det ene af mine billeder ) så kan du se at der er lavet nogle "spacer" skriver og så dobbelt pakning ind mod topstykket ( fordi turbo´en skulle en lille smule længer ud for der var plads.
olie rør passede næsten lige over , skulle lige passes en lille smule til.
og så skal olie returløb fra turbo´en også lige modifiseres / laves nyt.
men det er jo en noget støre turbo end k14, så du skal forvente en del sener ladetryk men betydligt højer tryk.
( lige et spørgsmål, hvordan kan man tilfældigvis have en holset turbo liggende uden at have smidt den på forlængst ? )
Re: Lidt mere ud af min golf 2 td.
Det kan man fordi jeg engang havde 2 af dem, til et lille twin turbo projekt, som dog aldrig blev til noget hehe