ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Her kan du diskutere styling af din Golf II
Post Reply
martin w
1. Gear
1. Gear
Posts:59
Joined:14. Nov 2009, 23:51
ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by martin w » 18. Dec 2009, 00:55

hej venner

er der nogen af jer der ved hvordan man ændre farven i det digitale ur i speedometeret? det er jo en hvid pære der sidder i. så der må jo være noget der laver lyset grønt? jeg vil gerne have det lavet blåt istedet, måske rødt, jeg kan ikke bestemme mig.

håber i kan hjælpe,

mvh martin

Brian BK
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:27. Apr 2009, 21:45

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by Brian BK » 18. Dec 2009, 22:41

Hej Martin.
Jeg kunne forstille mig at det er lavet på samme måde som i opel. Da jeg kørte Kadett GSI med digitalt instrument, havde jeg rødt lys i displayet. Det lavede jeg ved at pille de farve filtre ud der gav den gule, røde, og grønne og erstatte dem med rød celofan, som det der bliver brugt rundt om vinflasker osv. Det var dog ikke nok da man tydeligt kunne se "lyslederne", fordi celofanen ikke spreder lyset. Derfor fik jeg fat i noget tynd plexiglas som jeg sandblæste let så det blev mat, og vupti så blev resultatet helt godt.
Men jeg ved ikke om det kan lave i en vw.
Mvh Brian

[hr]

Brian BK
2. Gear
2. Gear
Posts:85
Joined:27. Apr 2009, 21:45

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by Brian BK » 18. Dec 2009, 22:46

Hov jeg glemte lige at sige at jeg fik nogle kraftige hvide dioder i, da lys gennemgangen plexiglassen ikke var nær så stor som i de originale farvefiltre. Lad være med at sætte stærkere glødepærer. Det har jeg prøvet, det smelter indstumentet. Jeg havde heldigvis en anden til at ligge. Man skal jo ha lidt reservedele når man kører opel...

[hr]

lykkeleif
3. Gear
3. Gear
Posts:283
Joined:1. Jan 2007, 22:44

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by lykkeleif » 30. Dec 2009, 01:00

Du skal have skilt sit instrument ad indtil du kommer til den digitale skærm så sidder der et lag grønt film du fjerner... Så samler du der hele igen og køre forbi den lokale pære pusher og køber en rød eller blå diodepære med samme sokkel som std pærerne og vupti har du blåt lys... Men pas på printet bag på instrumentet er noget arveligt lort... Håber det hjælper

martin w
1. Gear
1. Gear
Posts:59
Joined:14. Nov 2009, 23:51

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by martin w » 31. Dec 2009, 01:01

sidder det grønne film oven på displayed?

lykkeleif
3. Gear
3. Gear
Posts:283
Joined:1. Jan 2007, 22:44

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by lykkeleif » 31. Dec 2009, 10:55

Du skal skille det ad indvendig fra mener det sidder mellem selve krystal skærmen og et andet lag.. Mener at da jeg gjorde det løftede jeg krystal skærmen af og så lå der der... Det er ikke til at overse så bare skil ad så kommer det

martin w
1. Gear
1. Gear
Posts:59
Joined:14. Nov 2009, 23:51

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by martin w » 31. Dec 2009, 17:46

nu er jeg ikke med.

jeg er med aå vidt at jeg skal skille instrumentet ad. men hvordan skiller jeg uret yderligere af?

for mig ser det ud som om den er loddet på printpladen og skruet fast i speedometer huset... er dette ikke korrekt? hvordan skiller jeg det så ad?

lykkeleif
3. Gear
3. Gear
Posts:283
Joined:1. Jan 2007, 22:44

Re: ændring af lys farve i digital ur i speedo ??

Post by lykkeleif » 1. Jan 2010, 00:36

Du skal have skilt huset helt ad indtil du kommer ind på "bagsiden" af krystal skærmen du kan vippe printer af og såber det bare at skrue du skal forbi nålene osv...

Post Reply