Hejsa
Jeg var noget træt af de elendige og slidte original højtalere i min Golf 2 fra '91 og besluttede at købe et par nye.
Fik et par 4" ude i Thansen, hvor sælgeren påstod at de sagtens kunne være der.
Problemet er ikke så meget bredden men nærmere dybden. Selvom han forsikrede mig om at det sagtens kunne lade sig gøre kan jeg simplethen ikke se hvordan de skal kunne passe deri. Har søgt og søgt og læst flere forums men kunne ikke finde noget på det. Ventilations røret sidder i vejen ovre i venstre side af bilen fx. Højtaleren er et par X-zound 160w 4".
Håber der er en der har et forslag, for så ville jeg godt nok være taknemlig
Højtalere i forruden
Re: Højtalere i forruden
Eneste mulighed er ud til thansen og byt dem.
Henrik.
[hr]
Henrik.
[hr]
overhånds kast retur ind i thansen med dem, og få nogle 3.5" istedet der passer hos nogen der rent faktisk ved hvad de sælger..
[hr]/Michael
NUBLIRDETVILDT
[hr]/Michael
NUBLIRDETVILDT
Det må vel siges at være et klassisk eksempel på dårlig T.Hansen service.
Så kan du lære ikke at handle det sted [:D]
Så kan du lære ikke at handle det sted [:D]
jeg skulle montere nogle højtalere i en swift sidste i sidste uge.. hun havde selv været i thansen og hente højtalere og var blevet lovet de passede lige i.. mm, som om, magneten gik på ruden når den skulle i bund.. bumbum, man må kunne få nogle adaptor ringe, et hurtigt kig på nettet, og gæt hvem der sælger sådan nogle? neeemlig, thansen! men idioten der havde solgten dem tænkte ikk så langt lige at kigge deres eget produktkatalog igennem.. fed service..
[hr]/Michael
NUBLIRDETVILDT
[hr]/Michael
NUBLIRDETVILDT
Ja okay tak for hjælpen smider dem tilbage hvor de kom fra. Det var nu bare et godt tilbud jeg faldt over: 100 kr for to 160W højtalere
Men tusing tak for hjælpen.
Men tusing tak for hjælpen.
160 watt, siger intet om lydkvaliteten.
Har selv haft god erfaring med blaupunkt, og de er heller ikke vildt dyre.
Denne burde passe ind, GTx 352 Mk II,
og det bedste ville være at mont. en kondensator på 3,5" så den ikke skal pukle med den helt dybe bas, som den alligevel ikke kan spille, pga. den lille membranstørrelse, evt. suplere med nogle i døren eller hattehylden på 6,5" til lidt bas, eller som mange andre, et par store 6x9" i hattehylden.[:D]
Men kommer an på hvor meget lyd, der skal være og hvad det må koste.[;)]
[hr]GOLF II CL -91 SB 80 HK
Har selv haft god erfaring med blaupunkt, og de er heller ikke vildt dyre.
Denne burde passe ind, GTx 352 Mk II,
og det bedste ville være at mont. en kondensator på 3,5" så den ikke skal pukle med den helt dybe bas, som den alligevel ikke kan spille, pga. den lille membranstørrelse, evt. suplere med nogle i døren eller hattehylden på 6,5" til lidt bas, eller som mange andre, et par store 6x9" i hattehylden.[:D]
Men kommer an på hvor meget lyd, der skal være og hvad det må koste.[;)]
[hr]GOLF II CL -91 SB 80 HK
Har et lille udvalg til salg her [;)]
http://www.golf2.dk/forum.php?action=in ... _id=315747
[hr]Das Auto
Auf Liebe zum Automobile
Nu Med VAG-COM
http://www.golf2.dk/forum.php?action=in ... _id=315747
[hr]Das Auto
Auf Liebe zum Automobile
Nu Med VAG-COM
VW Das Auto
Auf Liebe zum Automobile
Nu Med VAG-COM
Auf Liebe zum Automobile
Nu Med VAG-COM
Hej Vrumvrum
Hvis dine højttalere spiller rent og klart ved lav styrke er de hverken slidte eller elendige. Frekvensområdet er bare ikke så stort, der er stort set ingen bas i dem. Sådan er det!
Du kan lave en god lyd ved at montere ekstra højttalere enten i dørene eller baghylden.
De fleste radioer har udgang til front/rear speakers og derved kan du ved hjælp af fader indstilling få en rigtig fin lyd i bilen.
- så nye højttalere ændre ikke lyden (
- Det er ikke interessant hvor mange watt en højttaler kan belastes med i en bil.
Jeg har repareret autoradioer i de seneste 25 år, var autoriseret Blaupunkt værksted så jeg har lidt viden om dine problemer.
Men, hvis du skal lyde som et kørende diskotek er det en helt anden sag.
15 Watt er ikke meget nu om stunder, men det er altså nok til at dække hele fælledparken............ tankevækkende, hm
venligst
buller brøndsted
[hr]
Hvis dine højttalere spiller rent og klart ved lav styrke er de hverken slidte eller elendige. Frekvensområdet er bare ikke så stort, der er stort set ingen bas i dem. Sådan er det!
Du kan lave en god lyd ved at montere ekstra højttalere enten i dørene eller baghylden.
De fleste radioer har udgang til front/rear speakers og derved kan du ved hjælp af fader indstilling få en rigtig fin lyd i bilen.
- så nye højttalere ændre ikke lyden (
- Det er ikke interessant hvor mange watt en højttaler kan belastes med i en bil.
Jeg har repareret autoradioer i de seneste 25 år, var autoriseret Blaupunkt værksted så jeg har lidt viden om dine problemer.
Men, hvis du skal lyde som et kørende diskotek er det en helt anden sag.
15 Watt er ikke meget nu om stunder, men det er altså nok til at dække hele fælledparken............ tankevækkende, hm
venligst
buller brøndsted
[hr]