Arbejdstid ca 2-3 timer
I Kabinen:
Skuffen til servicebogen under rattet skal ud. Det samme skal roderummet i
passagersiden under handskerummet.
Disse er monteret med 3 stjerneskruer i toppen og 1 i hver side.
Ingen problem i det.
Midterkonsolboksen:
Gearknoppen afmonteres. Drejes bare mod uret. Posen omkring gearstangen
afmonteres. Den er klikket fast nede i bunden. Ingen problem der.
Nede i hullet ved gearhalløjet sidder der en skrue. *Billed 1*
Ud med den og
midterkonsolboksen kan hives bagud og op. Husk at afmontere stikket til
cigartænderen som sidder med klikstik bagpå boksen.
Hele varmeapparatet er samlet med en masse luftrør der fordeler varmen i bilen.
Da varmevælgeren mekanisk styrer disse kanaler samt blæsehastighed osv, skal den
også afmonteres.
Afmontering af varmevælger:
De 2 justeringsknapper sættes i midterposition og hives bagud. Blæserjusteringen
sættes på 0 og hives bagud for afmontering. *Billed 2*
Selve varmevælgerpanelet kan nu
hives af uden det store problem. (Da jeg har en diode i min varmevælger lader jeg bare fronten hænge).
Bagpå er den monteret med et klikstik til
belysningen, samt stikket til blæserjusteringen. Dette skal skubbes lidt opad og
sidder med 4 ben i hvert hjørne.
Selve mekanismen til varmevælgeren sidder med 3 skruer,
og 2 plastic styr 1 i hver side. *Pas på du ikke brækker de styr* *Billed 3*
Afmontering af midterste varmekanaler:
De 2 midterste varmekanaler skal afmonteres for at man kan hive hele
varmeapparatet bagud og af. De 2 retningskanaler afmonteres først med en lille
skruetrækker ind fra siden og let vip. Derefter sidder der 2 skruer i toppen som
holder hele panelet på plads. *Billed 4*.
Der sidder 2 rør bag ved selve kanalen de skal blive siddende.
Afmontering af afdækningen i bunden i passagersiden:
Denne er monteret med selvskærende skruer. Der er 3-4. Den sidder lidt i spænd i
midten så udvis forsigtighed. I passagersiden helt over i højre side sidder blæseren pil stikket af den og drej selve motoren mod uret og denne falder ud af huset.
Der sidder også oppe under blæserhuset en lille fingermøtrik som ligeså
godt kan skrues ud nu. Den holder blæserens side af varmeanlægget fastmonteret. *Billed 5*
Afmontering af fodvarmekanalerne:
Der sidder her 2 skruer, 1 fra passagersiden, 1 fra førersiden nede i bunden.
Disse afmonteres og fodvarmekanalerne kan afmonteres ved at hive dem tilbage i
bilen. *Billed 6-7*
Afmontering af varmekanalsfordeleren:
Den sidder monteret lige hvor midterkonsolboksen sad og er fastgjort med 2 13er
plastikmøtrikker. Der sidder 2 slanger monteret i toppen og der må lige udvises
forsigtighed her. Plastikken hives bagud og brækkes let nedad, så kanalerne i
instrumentbordet slipper. *Billed 8*
Motorrummet:
Afmonter de 2 slanger ude i motorrummet der fører vandet ind til
varmeapparatet.
Der sidder på samme 3 møtrikker på nogle gevindstykker også. Skru dem af
med en lang 10er top/gaffelnøgle, en god ide er lige og gi dem en tur med en stålbørste og noget olie. *Billed 9*
Nu kan man så reelt set begynde at udtage hele varmeapparatet. Dette trækkes
LIGE bagud også lidt ned så gevindstykkerne kommer med ud, dette er nemmest og gøre det fra passagersiden, Da hele blæsergangen også følger med.
Varmeapparatet er monteret som
et magasin i en riffel. Der sidder 2 plastiktapper og presser ind mod siderne, disse brækkes lidt udad også kan man bare trække hele legmet op. Husk inden du sætter det nye legme i at få tørt kassen godt af da dine vinduer vil dugge ellers.
Også er det eller bare og montere det hele igen bare omvendt.
God fornøjelse!!!