Der er langt mellem indlæggene herinde generelt.
Så prøver lige at dele lidt i håb om at vi får nogle billeder og noget snak igang igen.
Har stadig selv en org 2er 16v kr i mildt sagt dårlig stand stående som afpillet lig som skal kigges på en dag eller have ny ejer.
Det betyder dog ikke at der ikke laves noget, desværre går al tiden med et langtids fælgprojekt og 2stk 35iere der har syn i år så det er ikke meget opmærksomhed golfen får.
Slås lidt med en 9A 16v der konstant lækker ud langs strømfordelerakslen, også efter fordeleren er blevet skiftet, og igen har fået skiftet pakning+ fået lidt flydende pakning. Så hvis nogen har et tip der modtages det gerne
Hvis nogen har dyserør/slanger org til sådan en i ok stand er jeg også interesseret.
Det var hvad jeg kan byde ind med lige nu - kom frisk
Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Jeg har jo min gode golf2 1,6D og den skal lige ha ny udstødning på her på mandag ellers går jeg og vasker den og poler bilen da den står næsten som ny.
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Ja, det vil være rart!Herpes wrote:Der er langt mellem indlæggene herinde generelt.
Så prøver lige at dele lidt i håb om at vi får nogle billeder og noget snak igang igen.
Jeg har et par golf2 på plader.
En med 1V motor, og her skal jeg have skiftet udstødning.
Jeg opgave i første omgang da det gik op for mig at jeg ikke kunne få forrøret ud!
Der var ikke plads til at få det ud.
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Jeg går og nusser lidt om min manhattan , har lige skiftet begge døre som skulle males først da de var grønne, så fik jeg sat sommerhjul på, og er så lige faldet over et sæt bbs764 i 16" som er næste projekt, og så noget større motor på sigt, pt ligger den org 1,8 8v monopoint i, her er monteret skrap knast og banan, den går fint trods 400 på uret
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Nå tid til at holde tråden gående
Den ene passat 35i med RP motor var begyndt at gå lidt dårligt, brugte vand efter et tidligere uheld med en termostat som havde sat sig for måneder tilbage, den del med termostaten var blevet løst men den havde taget yderligere skade. Den ene dag hydrolockede motoren og havde lige tjekket tændrør inden og vi havde diskuteret at cyl 1 tændrør så meget rent ud, samt foretaget kompressionstest som var ok. Ud med tændrøret den efterfølgende morgen og så var cyl 1 fuld af vand.
Ind med den og af med toppen, som viste sig at være lidt skævt samt en kedelig for. Ud til en specialist og han kom tilbage med svaret at den vredet og han havde planet den 3/10mm. Der skulle ifølge ham ikke bruges tykkere toppakning for at kompensere. Motor havde lavet mayonaise i motorolien
Toppen er samlet igen med nye pakninger, olietyve blev skiftet for 2 år siden, så det undlod vi, og venter nu på at komme i bilen, en nyrenoveret vandpumpe, endnu en ny termostat(den fra biltema åbnede meget tidligere end angivet ca 75-80grader), nyt tandremskit
I mellemtiden kunne roder vi med at splitte varmeapparatet fuldstændigt ad. Den har siden jeg købte den gradvist smidt al belægningen på pladerne, så der var ikke meget varme i den. Der er lavet nye skabeloner af noget tykt filt og lagt på pladerne som er boltet på istedet for lim, da jeg har dårlig erfaring med lim og temperatursvingninger. Så nyt varmeelement er lige røget i varmekassen(selv et Febi varmeelement passede ikke i uden "kassetten" måtte modificeres) og nu skal resten rengøres inden samling af det hele. Hvis nogen skulle være interesseret så passer guiden her på golf2.dk også ret meget på en 35i vedrørende skift af varmeapparat.
Den ene passat 35i med RP motor var begyndt at gå lidt dårligt, brugte vand efter et tidligere uheld med en termostat som havde sat sig for måneder tilbage, den del med termostaten var blevet løst men den havde taget yderligere skade. Den ene dag hydrolockede motoren og havde lige tjekket tændrør inden og vi havde diskuteret at cyl 1 tændrør så meget rent ud, samt foretaget kompressionstest som var ok. Ud med tændrøret den efterfølgende morgen og så var cyl 1 fuld af vand.
Ind med den og af med toppen, som viste sig at være lidt skævt samt en kedelig for. Ud til en specialist og han kom tilbage med svaret at den vredet og han havde planet den 3/10mm. Der skulle ifølge ham ikke bruges tykkere toppakning for at kompensere. Motor havde lavet mayonaise i motorolien
Toppen er samlet igen med nye pakninger, olietyve blev skiftet for 2 år siden, så det undlod vi, og venter nu på at komme i bilen, en nyrenoveret vandpumpe, endnu en ny termostat(den fra biltema åbnede meget tidligere end angivet ca 75-80grader), nyt tandremskit
I mellemtiden kunne roder vi med at splitte varmeapparatet fuldstændigt ad. Den har siden jeg købte den gradvist smidt al belægningen på pladerne, så der var ikke meget varme i den. Der er lavet nye skabeloner af noget tykt filt og lagt på pladerne som er boltet på istedet for lim, da jeg har dårlig erfaring med lim og temperatursvingninger. Så nyt varmeelement er lige røget i varmekassen(selv et Febi varmeelement passede ikke i uden "kassetten" måtte modificeres) og nu skal resten rengøres inden samling af det hele. Hvis nogen skulle være interesseret så passer guiden her på golf2.dk også ret meget på en 35i vedrørende skift af varmeapparat.
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Jeg har haft en RP som havde en imponerende trækkraft.Herpes wrote:Nå tid til at holde tråden gående
Den ene passat 35i med RP motor var begyndt at gå lidt dårligt
Min nuværende med RP motor går ujævn i tomgang, og trækker ikke for godt.
En sjælden gang kan den finde på at gå ud når man reypper på speederen,
det sker ca. med 4 måneders mellemrum.
Ved emmisionstest viser den nærmest null CO.
Nogen siger at det er fordi den får for lidt benzin, og at det er noget jeg kan
justerer ved en trykregulator. noget med en fjeder, en membran og så lægge nogle skiver under.
Ved du om det kan være rigtig?
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
reserve wrote:Jeg har haft en RP som havde en imponerende trækkraft.Herpes wrote:Nå tid til at holde tråden gående
Den ene passat 35i med RP motor var begyndt at gå lidt dårligt
Min nuværende med RP motor går ujævn i tomgang, og trækker ikke for godt.
En sjælden gang kan den finde på at gå ud når man trykker på speederen,
det sker ca. med 4 måneders mellemrum.
Ved emmisionstest viser den nærmest null CO.
Nogen siger at det er fordi den får for lidt benzin, og at det er noget jeg kan
justerer ved en trykregulator. noget med en fjeder, en membran og så lægge nogle skiver under.
Ved du om det kan være rigtig?
-
- 1. Gear
- Posts:29
- Joined:14. May 2004, 18:15
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Jeg har før hørt lidt snak om det der med at ændre på trykregulatoren i monopoint enheden, men efter hvad jeg har læst på diverse tyske forummer er det vist lidt noget sludder. Det flere påpeger er at trykket måske nok kan hæves, men så længe du har din lambdasonde vil den altid prøve at regulere dit blandingsforhold ud fra værdierne den måler.
Derfor er det ikke sikkert at et forhøjet tryk vil hjælpe dig noget som helst. Din CO måling fortæller jo ikke nødvendigvis hele historien. En 4-gas måling vil nok afslører om din blanding er rigtig - f.eks. på lambda værdi osv.
Du kan jo have en anden fejl, eller defekt i dit system? - Har du prøvet med en anden monopoint enhed? Det burde være rimelig nemt at skaffe en anden, uden at bruge en national formue.
Vakuumslanger, monopoint flange, tænding osv. skal jo selvfølgelig alt sammen være i orden før det hele går op i en højere enhed.
Derfor er det ikke sikkert at et forhøjet tryk vil hjælpe dig noget som helst. Din CO måling fortæller jo ikke nødvendigvis hele historien. En 4-gas måling vil nok afslører om din blanding er rigtig - f.eks. på lambda værdi osv.
Du kan jo have en anden fejl, eller defekt i dit system? - Har du prøvet med en anden monopoint enhed? Det burde være rimelig nemt at skaffe en anden, uden at bruge en national formue.
Vakuumslanger, monopoint flange, tænding osv. skal jo selvfølgelig alt sammen være i orden før det hele går op i en højere enhed.
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
Det lyder rimelig, men hvis nu trykket er så lavt at selv al input fra sensorene ikke er nok til at få den til at leverer nok benzin.Jettadriver wrote:Jeg har før hørt lidt snak om det der med at ændre på trykregulatoren i monopoint enheden, men efter hvad jeg har læst på diverse tyske forummer er det vist lidt noget sludder. Det flere påpeger er at trykket måske nok kan hæves, men så længe du har din lambdasonde vil den altid prøve at regulere dit blandingsforhold ud fra værdierne den måler.
Vakuumslanger er monopoint flange relativ nye, og jeg har tjekket for vakuumlæk.Jettadriver wrote: Du kan jo have en anden fejl, eller defekt i dit system? - Har du prøvet med en anden monopoint enhed? Det burde være rimelig nemt at skaffe en anden, uden at bruge en national formue.
Vakuumslanger, monopoint flange, tænding osv. skal jo selvfølgelig alt sammen være i orden før det hele går op i en højere enhed.
Tændrør er også skiftede.
Fordeler + tændspole + timing er ikke skiftet/justeret.
Re: Hvad roder vi med? - Lad os få gang i forummet igen
reserve wrote:Det lyder rimelig, men hvis nu trykket er så lavt at selv al input fra sensorene ikke er nok til at få den til at leverer nok benzin.Jettadriver wrote:Jeg har før hørt lidt snak om det der med at ændre på trykregulatoren i monopoint enheden, men efter hvad jeg har læst på diverse tyske forummer er det vist lidt noget sludder. Det flere påpeger er at trykket måske nok kan hæves, men så længe du har din lambdasonde vil den altid prøve at regulere dit blandingsforhold ud fra værdierne den måler.
Vakuumslanger og monopoint flange relativ nye, og jeg har tjekket for vakuumlæk.Jettadriver wrote: Du kan jo have en anden fejl, eller defekt i dit system? - Har du prøvet med en anden monopoint enhed? Det burde være rimelig nemt at skaffe en anden, uden at bruge en national formue.
Vakuumslanger, monopoint flange, tænding osv. skal jo selvfølgelig alt sammen være i orden før det hele går op i en højere enhed.
Tændrør er også skiftede.
Fordeler + tændspole + timing er ikke skiftet/justeret.