ingen varme i kabinen

Her kan du spørge om dagligdags teknik problemer du har med din Golf II
Slettet bruger
ingen varme i kabinen

Post by Slettet bruger » 25. Nov 2008, 20:55

hej alle jeg har et problem med en golf2 1.8t syncro der er ingen varme i kabinen på trods af at jeg har skiftet thermostat og alle slanger i motorrummet er varme og når man kører den imellem varm og kold i kabinen så mærkes det som om den har fat og den klapper men stadig ingen varme hvad kan der være galt

C.Sørensen
5. Gear
5. Gear

Re: ingen varme i kabinen

Post by C.Sørensen » 25. Nov 2008, 21:07

det er dine ventiler som sidder på slangerne som går ind i varme apparatet som er færdig

[hr]NÅR 112% IORDEN IKKE ER GODT NOK
*¤@- VW -@¤*

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 26. Nov 2008, 13:37

problemet løst med 2 stykker 1/2 vandrør istedet for de 2 ventiler mange tak[:)]

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 26. Nov 2008, 19:52

pas på med det. det kan hurtig give overvarme i bilen som kan føre til brand.

Riber
3. Gear
3. Gear

Post by Riber » 26. Nov 2008, 21:01

Ahh brand i bilen ligefrem??

Er det noget du selv har oplevet?

Wulffman
3. Gear
3. Gear

Post by Wulffman » 26. Nov 2008, 23:31

Det kan godt være at vand kan blive varmt, men tænde ild i noget har jeg godt nok aldrig hørt om[;)]

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 27. Nov 2008, 14:07

jeg har hørt om at de har smeltet plastiken i kabien og en person brænde sig

Sparks
5. Gear
5. Gear

Post by Sparks » 27. Nov 2008, 15:39

Hej Fridolina.

Under ingen omstændigheder...! Kølevandet bliver max. ca. 120 grader varmt, og du skal i alt fald køre rundt med meget ømfindige og brændbare kemikalier i bilen, hvis de skal bryde i brand ved den temperatur... . Ikke engang benzin eller æter har så lavt flammepunkt. [|)]

Det værste der kan ske er, at dit varmelegeme finder på at gå i stykker. Så skal det nok være temmelig træt og tæret, men sker det, får man muligvis et ufrivilligt fodbad i dejlig, varmt vand - eller i alt fald en hel del vand og damp i kabinen. Det er sket i ganske enkelte tilfælde, men der er saft susemig også solgt mange Golf'er verden over! På vores lokale VW-værksted kan ikke engang de ældste mekanikere huske, de har hørt om et tilfælde herhjemme.[:)]

Jeg ville vurdere risikoen til at være forsvindende lille, selv kører jeg med den løsning på femte år og kender til mange, som har brugt den problemfrit endnu længere.[:D]

M.v.h.
Sparks [;)]

P.S.: Meningen med ventilerne er nu heller ikke, at de skal forhindre varmeudvikling. De skal bare blokere for vandtilførselen til varmeapparatet i tilfælde af lækage.[:|]

Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 27. Nov 2008 14:45:23

Slettet bruger

Post by Slettet bruger » 29. Nov 2008, 19:16

jeg har lige udskiftet mine cirlulations ventiler med 2 stykker vandrør, det virker super, der er dæleme knald på varmen nu.
Tak for tippet , sparks !

Scob
1. Gear
1. Gear

Post by Scob » 5. Dec 2008, 19:21

Hej Sparks
Disse ventiler til varmeapparatet, mener jeg udelukkende sidder der for at mindske trykket i varmeapparatet, da de har problemer med at ville sprænge elementet.Ventilerne er en eftermontering fra VW.
M.v.h.
Scob

Post Reply