God nyhed til alle hjemme mekanikere

Her kan du snakke med andre, bare alm. snak
Post Reply
*SSB*
4. Gear
4. Gear
God nyhed til alle hjemme mekanikere

Post by *SSB* » 1. Jul 2013, 00:51

Hej alle har lige hørt godt nyt da jeg var på tanken, nu kan man åbenbart høre hvis tandremmen skal skiftes. Fik afvide i dag på tanken at tandremmen på min Vento nok skulle skiftet med det samme det kunne han høre. Vil lige tilføje at bilen tikker i løfterene efter et olie pumpe havari men fik skiftet alle remme for 2000 km. Siden. Så ny motor er på vej i. Men god nyhed næste gang jeg skal købe bil, må lige lytte efter og høre om tandremmen skal skiftes :)

[hr]Mvh. Simon

Jetta 1,6 87' RF, 4T
Nu med ETKA ver. 7.2 &
VAG-COM OBDII

TAOW
3. Gear
3. Gear

Re: God nyhed til alle hjemme mekanikere

Post by TAOW » 1. Jul 2013, 17:22

ejj hvor fantastisk [:D] hvad er det for en tank at de kan fortælle mig det henne ? [:o)]

janlarsen
5. Gear
5. Gear

Post by janlarsen » 1. Jul 2013, 18:58

De må have set fejl i kalenderen, det er da den 1 i dag, men jo godt nok ikke lige 1 april "[:D]"[:D]"
Mvh Jan

[hr]Mænd bliver ikke for gamle til at lege, men bliver gamle hvis de ikke leger Og husk Learning by doing (:

Rettet af - janlarsen - den 1. Jul 2013 19:01:31

Christian M
Site Admin
Site Admin

Post by Christian M » 1. Jul 2013, 22:36

ha ha elsker når folk skal kloge i noget de slet ikke har forstand på så længe det ikke forhindre mig i at arbejde

[hr]Golf 2 2,1 Doch 16v Projekt bil

Audi A4 B5 1,9 TDI Quattro Hverdags bil

Old Volkswagens don't die they just get lower

Flow job racing
2. Gear
2. Gear

Post by Flow job racing » 4. Jul 2013, 21:32

ha ha ha .. vi mangle altså en "like" knap [:D]

Sparks
5. Gear
5. Gear

Post by Sparks » 10. Jul 2013, 12:00

Hej.

Nej, der er næsten ikke grænser for, hvad en gammel, garvet og erfaren tankpasser på 17 år kan lytte sig frem til. Husk dog på, de har haft et langt livs erfaring med mekanik... [:D][:D][:D]

Hvor finder man i det hele taget en tankpasser nu om dage...? De fleste af de ekspedienter, der føjter rundt på "tankstationernes" supermarkeder, dur jo kun til at sælge brød, lottokuponer, konserves og præservativer. Stumper, væsker og tilbehør og tilbehør til vores køretøjer har de ikke megen forstand på. Jeg skulle engang bruge en pinolpære til en nummerpladelygte og gik i min naivitet ud fra, at det kunne man købe på en tankstation - det eneste, der var åbent den aften. Forklarede så, hvad jeg skulle bruge, hvordan det så ud og hvor det sad på bilen. Det havde man skam aldrig hørt om. Jeg fandt så den overbrændte pære frem og viste den frem. "Det er da ikke en pære - det er en sikring..." fik jeg at vide. Fyren var helt sikker. Aha, der blev jeg så meget klogere. Købte så "sikringen" og monterede den i nummerpladelygten, hvor den såmænd lyste ganske udmærket af en sikring at være... [:)]

Næh, det er ikke som dengang (1969-1974, og jo, der fandtes faktisk også biler dengang, flotte, lakerede vehikler uden forspændte heste men med benzinmotor og luftfyldte gummihjul...) hvor jeg havde min jævnlige gang på en servicestation, Texaco endda. Der var såmænd både et ganske omfattende reservedelslager, værksted med smøregrav, diverse andet udstyr og masser af værktøj - og et sagkyndigt, serviceminded personale, som ikke klogede sig unødigt... [:|]

M.v.h.
Sparks [;)]

[hr]Klamp & Fusk FApS
Frederikssund

Rettet af - Sparks - den 10. Jul 2013 12:37:44

Post Reply